Összes oldalmegjelenítés

2012. október 10., szerda

Séta a hídon...

Pontosabban séta a nagy hídon, ami a város egyik jelképe, lásd a blog háttérképét is :). Már régóta szerettem volna végigmenni rajta, de vagy az időjárás nem volt hozzám kegyes, vagy nem találtam olyat, aki elég bátor velem átjönni rajta...

Ezt a képet a Botanikus kertből csináltam, még tavasszal, ez a híd szinte mindenhonnan látható. 

 Ezek a képek még májusban készültek mikor a Klippannál jártunk két nagy "rajongómmal" Pici'o'-val és supportp-vel. A fények most is hasonlóak, talán egy kicsit szürkébb minden, itt van az ősz...


Ezt a hajót pedig muszáj közelebbről is megmutatni, egy százéves vitorlás :)
Most ilyen távoli képek nem készültek, de amikor csak tehetem megörökítem a hidat...például nyáron, naplementében, ahogy a lenti képeken látszik:


Itt épp egy StenaLine óriáskomp érkezik...
Ennyi felvezetés után pedig néhány érdekesség a hídról, mielőtt friss képeket feltenném:
- 1966-ban készült el a híd, kb. öt évig tartott az építése,  Sven Olof Apslund tervei alapján
- a híd Göteborg szárazföldi részét köti össze Hissingen szigetével, ami a negyedik legnagyobb svéd sziget
- 933 m hosszú, a két torony közti függő rész 417 m hosszú, a víz felett 45 méterrel "lebeg
- acélgerendákból készült függőhíd
- az 1995-ös atlétikai világbajnokság tiszteletére zöldre festették a hidat, amit két évvel korábban kezdtek el
 

 Kisebb kavarodás után mikor átsétáltunk a híd alatt (lásd felső képek), végül megtaláltuk a helyes utat:






45 m magasról lenézve...
Hosszú út várt ránk...


A hí másik oldalán, már lefelé tartva...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése