Összes oldalmegjelenítés

2013. július 2., kedd

Három nap a városban: Koppenhága

Péntek reggel fél 8-kor indult a buszon Koppenhágába. Előző este fedeztem fel döbbentem, hogy nem 7-re, hanem félórával később kell odaérnem. A biztonság kedvéért ellenőriztem még egyszer péntek reggel fél 7-kor, amikor kiderült, hogy a jegyet egy héttel korábbanra vettem meg. Tehát adott volt egy becsomagolt bőrönd és egy kétségbeesett én (ugyanis még sosem vettem rossz járatra jegyet és sosem késtem le buszt/vonatot/repülőt...szóval ezt is el kellett kezdeni.) Győző gyorsan megoldotta a problémámat, vett egy új jegyet és már robogtam is Koppenhágába. 


Egyszer már jártam ott, anyuékkal, de az régen volt és decemberben, tehát nagyon örültem Yeganeh meghívásának és a lehetőségnek hogy újra felfedezhetem a várost. A központi pályaudvarnál találkoztunk, ami bent a belvárosban, ahogy eddig az összes skandináv városnál láttam (Göteborg, Malmö, Oslo - hogyhogy gondolom mindenhol így van). A csomagomat leraktuk nála és megebedéltünk, majd visszatértünk a belvárosba, hogy körbesétáljunk. 

Vasútállomás - rajongóknak szeretettel ;)

Biciklis város :) a takaró alatt egy kislány alszik
Első utunk a Városházához vezetett, majd a bevásárló utcán sétáltunk végig a Nyhavn-ig, vagyis az 'Új kikötőig', ami csak a nevében új, mert valójában a legrégebbi és most már a veteránhajókkal kötnek ki itt. 
A városháza a Városháza téren
Cuki szárnyas orrszarvú és az elmaradhatatlan bicikli


 A kikötőbe érkezve kiderült hogy pár perc múlva indul egy egyórás városnéző hajó, ami most akciós is volt, úgyhogy úgy döntöttünk, kipróbáljuk és megnézzük a várost a víz felől. A hajó ismerős volt, mert Göteborgban ugyanilyenekkel lehet körbemenni. (Újabb téma, amiről még nem írtam, pedig itt télen és nyáron is kipróbáltam... ) 

Hajó, zászlóval :) 
Színes házak, veterán hajók
(az egyik házban 18 évig élt Andersen, majd a tulajdonos egyik napról
a másikra kirakta a szobájából)
Királyi Színház
(na vajon kinek melyik darabja volt a nyitóelőadás?)
Az Operház
Egy hajó a Tengerészeti Múzeumból
A királyi család hajója
A fények a másik oldalon
A kis hableány - hátulról :) 
Királyi könyvtár, avagy a fekete gyémánt
 A lenti iroda-és lakóházak a 70-80-as években épültek, amikor az egyenlőségre törekedtek minden áron, az építeszetben is, így a folyó felé néző oldalra is kis ablakokat és lehetőleg erkélymentes lakásokat terveztek, hogy nehogy valakinek több kilátás jusson, mint a másiknak. 


A túlparton a háttérben régi házak, rendes ablakokkal
az előtérben homokszobrász-versenyre készült alkotások 
Ezek a "nagyobb" ablakok pedig a konyhához tartoznak,
ott úgysem akarja senki a kilátást élvezni... 
Hajózás közben sajnos elromlott az idő, a végén esett is az eső, meg erős volt a szél is, úgyhogy kénytelenek voltunk hazafelé venni az irányt. 
A projektfinanszírozással mindenhol csak a gond van...


 ... a gyalogosok és bringások részére három hidat építenek a városban, ebből kettőt még el sem kezdtek, a harmadikat június végén kellett volna átadni,  de a még nem történt meg a nagy találkozás...Fél év a csúszás... 
Kipróbáltuk a dán metrót is, elég futurisztikus volt a hosszú mozgólépcsőkkel és a balesetek elkerülése érdekében használt műanyag fallal és a kettős ajtókkal. 



Folytatása következik...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése