Összes oldalmegjelenítés

2013. március 18., hétfő

A helyzet :)


A mostani könyv és munkafüzet
A helyzet az, hogy ismét svéd tanfolyamra járok... Immáron a sokadikra, sőt az előzőről egy szót sem ejtettem. Talán azért, mert azt nem annyira szerettem, ráadásul rengetegen voltunk.18 fővel kezdtük, és tizenketten fejeztük be a kurzust.

Ráadásul a csoport egyik fele nagyon furcsa volt, a  világ minden részéről voltunk, az összes kontinensről, úgyhogy adódtak érdekes félreértések és kevésbé kellemes pillanatok. A legfurább - nekem - az volt, hogy egy apáca ült velem szemben, ami rettentően kényelmetlen érzéseket okozott...Azt hiszem, az volt vele a gond, hogy már túúúúúúúúúúúúúúúl kedves volt. De mindannyiunk kedvencével a kínai diákkal szemben már ő sem tudott türelmet tanúsítani. Már az is komoly kihívást jelentett, hogy megértsük amit mond, akár angolul, akár svédül beszélt...Hát még mikor a saját hagyományainkat kellett bemutatni, és elkezdte élvezni a szereplést...
Itt egy új tankönyvünk is volt, amivel korábban már dicsekedtem, azt a november-decemberi tanfolyamon fejeztük be.  Ha ennek eljutok a végéig, akkor - elvileg - középfokú - tudással rendelkezem, majd meglátjuk...

Erre a tanfolyamra el kellett olvasni egy regényt (lásd balra) is, és 10 perces prezentációt tartani. Ezt sikerült teljesíteni, de nem állítom, hogy mindent értettem, sőt... Néha csak utólag esett le, hogy miről is volt szó.
A könyvsorozatból film is készült, ezt emlegettem az álláskeresős posztban.
Viszont mivel - köztudottan ;) - szeretem a kihívásokat, ezért kivettem a második részt a könyvtárból....Sokáig még nem jutottam sajnos.
.

A legfrissebb fejlemény pedig az, hogy a mai nappal szintet léptem tanfolyamon belül. Múlt hétfőn kezdtem a B1 szint 2. tanfolyamát, ahol szerdán jelezték a tanárok, hogy szerintük inkább egy szinttel (B2.1)magasabban kéne folytatnom a tanulást, mert ott többet beszélnek és abban nekem sok hibám van. Ma ott voltam, és komolyan össze kell szednem magam, hogy tartani tudjam az iramot, de belevágok. Ez azt is jelenti, hogy egyedül kell négy fejezetet megcsinálnom a fenti tankönyből és munkafüzetből és ugyanannál a tanárnál vagyok, mint korábban, vagyis az utolsó héten ismét lesz könyvbemutató.

A múlt heti csoportban találkoztam először magyarral, de azóta már kiderült sokan tanulnok ott és mindenki orvos közülük. A váltás előnye, hogy az emlegetett kínai srác így most már nem a csoportomban van és nem bosszant tovább. Az új pedig csak csajokból áll, és mindössze nyolcan vagyunk, ami tényleg gyorsabb és intenzívebb fejlődést tesz lehetővé. (Remélem ez nem csak elméletben igaz...)

A posztok csökkenésének az is az oka, - a tanulás mellett, ami mindig egy jó hivatkozási alap, hogy miért nem érek rá - hogy egyre kevesebbet fotózom, mert már lassan másfél éve itt élünk, így kevesebb az újdonság.  Bár sok mindenről nem írtam még, hogy merre jártunk, miket csináltunk, de valahogy bénának érzem, hogy egy tavalyi trollhättani kirándulásról számoljak be, de ha szeretnétek, állok elébe :) 

9 megjegyzés:

  1. Mi lenne, ha csinálnál egy Barbi összest, kiegészítve egy Göteborg magyar szemmel fotóművészeti melléklettel.
    Ha megvagy, lefordítod svédre és kiadod.

    Szabadidős program helyett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, tudtam hogy az ötleteidre mindig számíthatok :P

      Törlés
  2. Szeretnénk! :)
    Gothia

    VálaszTörlés
  3. én nem szeretném, de csak hogy motiváljon a dac.. :P

    VálaszTörlés
  4. Mesélj bármiről, ami foglalkoztat, ami veletek történik, nem kellenek feltétlenül képek. egy klasszikus szerint (kedvenc unokaöcséd) olyat kell írni, ami provokatív és lehet vele vitatkozni, esetleg egyetérteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feladtad a leckét, hogy olyat tudjak írni, amihez a kedvenc unokaöcsém hozzászólna ;)

      Törlés