Összes oldalmegjelenítés

2011. december 15., csütörtök

Turistáskodás

Múlt szerdán megérkezett hozzánk Rita látogatóba, úgyhogy a mászkáláshoz nagyszerű társaságom is akadt, tehát rengeteg új élményt szereztem, még többet fotóztam, lesz miről írnom és a héten talán lesz időm is rá... (Mondtam már, hogy rettentően elfoglalt vagyok?! ;)) Beköszöntött az ősz vagy  tél, vagy nem tudom mi van itt, de az erős szél kiegészült esővel, ami lassan vízszintesen esik. (Ha igazán tél lesz majd, akkor - állítólag - teljesen vízszintessé válik. Nem mondanám, hogy kíváncsi vagyok rá...) Van svéd kabátom, az eső nem riaszt el, de azért nem örültem, hogy törölni kellett programokat emiatt. 

Szerdán vonattal lementem Malmöbe, ott vártam Ritát, és ha már így esett (mellesleg nagyon esett egész délután), körbenéztünk ott is. Csütörtökön majdnem napsütés volt, ezért a sétálós városnézés* mellett döntöttünk, és felmentünk az Utkiken kilátóba, mely egy irodaház tetején van, és belátni a kikötőt és a belvárost. Itt találkoztunk a liftben egy kedves magyar lánnyal, aki másfél éve itt él és dolgozik. (Sőt tegnap már találkoztunk egyet dumálni is :)) alakulnak itt a dolgok kérem szépen, mint púposgyerek a prés alatt.)

A péntek katasztrófa volt, eső és szél, még több eső, és még nagyobb szél. A nagy hídat délután lezárták és mindenütt dugó volt. A tengerészetit és a "természtettudományos-csodák palotája"-szerűt néztük meg, vagyis nem befolyásolt minket a rossz idő sem...

Szombaton már hármasban indultunk el, először a halpiacon reggeli, majd a Gothenburg ship és mászkálás. Késő délután már csak mi, csajok voltunk talpon, de az eső elvette a kedvünket a csatornán való hajókázástól (ezt még feltétlenül pótolni kell), maradt a nosztalgia-villamos. Így érkeztünk meg a karácsonyra kivilágított Liseberg vidámparkba, ahol a szél, az eső, és a hideg ellenére órákat nézelődtünk. 

Vasárnapra már mi is rendesen elfáradtunk, majdnem dél volt, mire a szokásosnak  mondható "vegyünk ajándékba hűtőmágnest, mert az jó"- bevásárlókörútra felkerekedtünk. Az ilyen a pasikat nem érdekli, megint csak ketten voltunk, de az ebéd közös volt a Skansen Kronen erődben. Aznap mászkáltunka  Haga negyedben és a főutcán is, ahová pont időben érkeztünk, hogy fényszínházat megnézzük. 

Így teltek azok a napok, amikor nem jutott időm a blogolásra, mire végigolvassátok a bejegyzésben elrejtett számtalan linket, addigra talán elkészülök az új posztokkal is...

Mivel kép nélkül nem érdemes írni, ezért itt van néhány hangulat...






* ez a cikk részletesen leírja merre jártunk, de majd készítek képes beszámolót is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése