Összes oldalmegjelenítés

2013. február 20., szerda

Állásbörze...

A múltkori tavasz-illúziót követően lecsapott a tipikus göteborgi időjárás, eső és szél és ónos eső meg szél. Ettől minden szürke, valahogy kedvem sem volt írni. Kérek ötleteket miről szeretnétek olvasni és igyekszem aktívabb lenni. 

Ma és tegnap állásbörzét tartottak a városban, úgyhogy elmentem megnézni milyen is egy ilyen. Nekem eddig ez teljesen kimaradt az életemből, de érdekes élmény volt, mindenképpen. Nagyobb tömegre számítottam, de lehet azt csak azért úsztuk meg, mert nyitásra odamentünk. 25-30 kiállító lehetett, de ezek egy része különböző tanfolyamokat, továbbképzéseket hirdetett, más része pedig külföldi álláslehetőségekre keresett embert. Számos nemzetközi és svéd, vagy észak-európai fejvadász vagy munkaerőközvetítő cég volt kint, de mindenhol azonos válaszokat kaptunk: nézd meg a honlapunkat, regisztrálj és jelentkezz, illetve ha egy adott keresésben feldob a rendszer, akkor jelentkezni fognak. Ezt magamtól is tudom, ezért nem érte meg odamenni. A legtöbb helyen angolul próbálkoztam, de kénytelen voltam svédre váltani, ami nem is akkora baj, mert egyrészt gyakoroltam a nyelvet, másrészt volt sikerélményem, mert értették amit mondok. (Persze a maximalista énem csak azon agyal, hogy vajon hány nyelvtani hibát vétettem közben...) Végül egy helyen sikerült önéletrajzot elpasszolni, ráadásul azzal, hogy van tanári diplomám és gyakorlatom. 

Itt egy angol nyelvű cikk az érdeklődőknek...

Amúgy meg egy svéd sorozatot nézek, engem a Szomszédokra emlékeztet...

2 megjegyzés:

  1. Engem nagyon érdekel a mindennapi élet ott, vagy épp olyan különleges dolgok (ha vannak) amiket itthon nem lehet kapni, ott lehet és ott szeretettétek meg használni azokat, ilyesmik.:)

    Az elején lelkesen olvastam, gondoltam na majd most jól meglátom milyen egy JÓ állásbörze, de ezek szerint nem az volt...Én nem értem a mai világban miért csak az kap normális állást, amit esetleg szeret, aki valakinek a valakije és úgy kerül oda. Én csak ilyeneket látok (jó 1-2 nagyon ritka kivétellel) és ez nagyon elszomorító.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké, akkor körülnézek a mindennapi élet területén :) Volt már néhány ilyen bejegyzés korábban is.
      Az állást találni sosem volt egyszerű, és sehol nem az. Próbálkozni kell...

      Törlés